Dhuwite Dijaluk Kabeh

Iki pengalamanku (pengalamane anakku) sing dak kirim menyang Majalah Panjebar Semangat, lan kasil dimuat ing edhisi 49 Tahun 2003 kepungkur.

Aku duwe anak lanang aran Didin. Umure lagi 4 taun kurang. Nalika Didin dikongkon ibune tuku lenga tanah seliter, dheweke digawani dhuwit pas, Rp 1.100,-. Dheweke langsung budhal nginclig menyang warung sebelah.

Mulihe, dheweke crita menyang ibune, “Ma, mau dhuwitku dijaluk kabeh, Iho, karo bakule …” ngono clathune. Ibune mung ngguyu wae. Lha iya, wong dhuwite pas kok ya mesthine dijaluk kabeh.

Sesuke, tanggaku sing duwe warung crita marang bojoku (ibune Didin). Cekake, wingi Didin tuku minyak seliter. Dhuwite sing 100 diwenehke, dene sing sewu panggah dicekel kenceng. Merga kurang, sing sewu dijaluk karo bakule. E .. Didin clathu ngene marang bakule, “Buk, dhuwite kuwi engko arep dienggo Mama tuku tahu nyang pasar. Aja dijaluk kabeh …” Dijawab bakule, “Mengko Mamamu yen nyang pasar ben njaluk Bapak dhuwit meneh ya?” ngono karo ngerih-erih anakku.

Bojoku dicritani ngono langsung ngguyu kemekelen Ian njaluk ngapura marang tanggaku. Layak kok wingi Didin crita yen dhuwite dijaluk kabeh, ngono batine bojoku. Aku mulih kerja dicritani bojoku, langsung sak omah dadi gergeran. Dhasar nalare bocah cilik. (Mufti Aziz Ahmad-Sleman)

Terjemahan Bebas : Saya punya anak laki-laki, usia 4 tahun kurang (saat itu), namanya Didin. Suatu hari, Didin disuruh ibunya untuk beli minyak tanah di warung sebelah rumah 1 liter. Ia diberi uang pas, Rp 1.100 (saat itu masih murah, ya?). Langsung saja Didin berangkat ke warung.

Beberapa saat kemudian, Didin pulang ke rumah. Dia bilang ke ibunya, “Ma, tadi uangku semua diambil sama penjualnya lho…”, begitu katanya. Ibunya hanya tersenyum saja. Tentu saja semua diminta, memang uangnya pas kok.

Keesokan harinya, tetangga saya yg punya warung sebelah cerita pada istri saya. Ceritanya, kemarin Didin beli minyak 1 liter. Uangnya yg 100 diberikan, sementara yg 1000 tetap dipegang erat. Karena uangnya kurang, yg 1000 diminta oleh penjualnya. E.. Didin ngomong begini sama penjualnya, “Bu, uang ini nanti mau dipakai Mama beli tahu di pasar. Jangan diminta semua …” Penjualnya menjawab, “Nanti kalau Mamamu pergi ke pasar, biar minta lagi sama Bapak. Ya?” katanya sambil membujuk anak saya.

Mendengar cerita itu, istri saya langsung tertawa dan minta maaf kepada tetangga sebelah tersebut. Pantas, kemarin Didin bilang kalau uangnya semua diminta, pikir istri saya. Sepulang kerja, saya diberitahu oleh istri saya kejadian tersebut. Langsung kami tertawa atas kelucuan itu. Namanya juga anak kecil. Ada-ada saja.. Hehehe..

3 thoughts on “Dhuwite Dijaluk Kabeh

Tinggalkan Balasan

